top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverRani

REVIEW: B.A.E. make up by HEMA


Exciting news! HEMA kwam begin deze maand uit met een nieuwe vegan make up lijn: B.A.E. (before anything else) make up! Zoals Het Laatste Nieuws vermeld is B.A.E. make up een 'brand within a brand', wat wil zeggen dat de producten exclusief bij HEMA worden verkocht.

Omdat deze nieuwe make up lijn er aesthetically-pleasing uitziet en ik super benieuwd was, wilde ik de producten van B.A.E. zeker en vast uittesten! De branding en campagnes rond de make up lijn spraken me enorm aan, vooral omdat alles gebaseerd is op het merk Glossier. Voor wie Glossier niet kent; ik post hier een foto zodat jullie kunnen zien hoe B.A.E. voor dezelfde roze en basic stijl ging.



Glossier is in Los Angeles gevestigd en staat bekend voor hun innovatieve en lichte/natuurlijke make up producten. Op zich vind ik het geen probleem dat B.A.E. Glossier kopieert want hun producten worden (nog) niet naar België of Nederland verzonden. Ze verzenden namelijk alleen naar de V.S., V.K., Canada, Ierland, Zweden, Denemarken en Frankrijk. Met die reden is het interessant voor ons om de goedkope versie van Glossier gewoon in onze HEMA winkels te vinden.


Ik testte 7 B.A.E. make up producten, 2 weken aan een stuk en vertel jullie graag meer over mijn ervaring hiermee!



Shake up skin tint


Te beginnen met de foundation in de nieuwe make up lijn. De foundation was toch wel het product waar ik het meest benieuwd naar was, want laten we eerlijk zijn: de zoektocht naar de perfecte foundation kan soms lang duren. De foundation van B.A.E. heet 'skin tint' met de simpele reden dat het bedoeld is om een lichte dekking te hebben. Met andere woorden; je kan van deze foundation moeilijk verwachten dat al je vlekjes en puistjes volledig verdwenen zijn.



De foundation zit in een tamelijk klein spuitflesje met als inhoud 27 ml. Wat me snel opviel is dat er maar een povere kleurenselectie is, namelijk 6 kleuren in totaal. Dit vind ik zeer teleurstellend want dit wil zeggen dat mensen met een donkere huidskleur deze foundation niet eens kunnen gebruiken. De donkerste kleur heet 'chocolate' en heeft voor mij persoonlijk eerder een caramelkleur... Ik hoop dat HEMA de kleurenselectie van deze foundation snel zal uitbreiden want 6 kleuren vind ik zeker te weinig.


Het gebruik van de foundation verliep voor mij wel positief. Ik vind het flesje super handig om ergens mee naartoe te nemen en als je het laat vallen zal het niet stuk gaan want het is van plastic. Ik testte de foundation met zowel een borstel als een dampige beautyspons maar ik was onmiddellijk zeker van mijn stuk dat de beautyspons bij mij beter werkte. Het aanbrengen met de borstel liet strepen na op mijn huid waardoor ik de foundation niet egaal kon uitsmeren. Wat ik wel merk is dat dit geen foundation is die je van 8 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds moet op laten want dan gaat hij separeren (althans bij mij toch). Het is een alledaagse en handig vervoerbare foundation voor als je je op verplaatsing moet maquilleren!


Prijs: €6

Inhoud: 27ml



No more spots concealer


Net zoals bij de foundation is de kleurenselectie van de concealer ook beperkt. Het flesje lijkt op de foundation en ze complementeren elkaar zeker en vast van uiterlijk met het roze dopje.

De concealer en foundation complementeren elkaar ook van gebruik. Ik droeg de foundation samen met de concealer voor een week en ik merkte dat elkaar mooi aanvullen! Ik gebruikte de concealer ook enkele keren met een andere foundation en dit werkt natuurlijk ook perfect maar wanneer je de foundation en concealer van dezelfde lijn of hetzelfde merk gebruikt, zijn deze vaak gemaakt om super goed bij elkaar te passen! De applicator van de concealer vond ik het meest positieve aspect omdat het wat breder is tegenover bij de meeste concealers. Op deze manier kan je de concealer mooi over de gehele oppervlakte smeren en het puntje zorgt ervoor dat je mooi in de hoeken onder je ogen en tegen je neus geraakt.


Inhoud: 3ml

Prijs: €5,50


Shake up baking powder - matcha


Een make up poeder waar ik nog nooit over had gehoord is deze matcha poeder!



Matcha is een (gezonde) Japanse poedervormige thee dat tegenwoordig veel in eten wordt gebruikt en nu blijkbaar ook in make up! Belangrijk om te weten is dat de groene kleur rode vlekken op onze huid neutraliseert.







Ik gebruikte deze poeder na mijn foundation en concentreerde me vooral op mijn rode wangen. Ik merkte enig verschil maar het was miniem... Ik denk persoonlijk dat dit een product is waar ik in het dagelijks leven nooit naar zal grijpen. Ik had zeker geen slechte ervaring maar ook niet persé een goede; dus eerder neutraal!


Prijs: €6,50






Contour palette - light


In het contour palette van B.A.E. kan je drie kleuren gebruiken: een crème kleur voor je concealer onder je ogen (of ergens) anders te 'vast te zetten', een roze kleur als blush en een donkere kleur als contourpoeder. Over het algemeen ben ik hier tevreden over omdat de kleuren mijn bleke huid mooi complementeren!


De drie kleuren passen perfect bij mijn bleke wangetjes. Als je de contourkleur in de verpakking ziet zal je waarschijnlijk denken dat dit veeel te donker is voor een lichte huid; dit is echter gezichtsbedrog want het werkt perfect!

Wat ik dan weer minder positief vind is dat het een blikken verpakking heeft. Zoals jullie misschien al in eerdere posts zagen ben ik geen fan van blikken verpakkingen omdat als je het laat vallen, het product vanbinnen dan ook meestal gebroken is. Voor de rest was ik aangenaam verrast over de kleuren!


Prijs: €11,50


Blush in a tube - sweetey pie





En dan nu, een letterlijke dupe van de Glossier cloud paints; de 'blush in a tube'! Deze blush-tube is een product waar ik super benieuwd naar was, omdat Glossier als eerste uitkwam met dit superpopulaire concept. De bedoeling van deze blush is dat je hem op je handrug uitduwt en zo met je borstel het product op je wangen aanbrengt. Het lijkt misschien super gemakkelijk maar opgepast; het is een gepigmenteerd product dat je snel de rode wangetjes van een baby kan geven. Je moet weten dat wanneer je het product gaat uitsmeren, je best niet te veel product ineens op je borstel aanbrengt. Doe het beetje voor beetje en wees zuinig! Moest je je afvragen waarom ik geen beautyspons vermeld; de beautyspons zorgt ervoor dat het product op de plaats gaat blijven kleven waar je de spons allereerst plaatste, met andere woorden er is een overdaad aan product op je wang en uitsmeren gaat steeds moeilijker.


Ik ben zeker fan van de 'blush in a tube' omdat ik sowieso meer fan ben van crème-producten als van poeders. Sinds ik deze blush heb gebruik ik het dus ook elke dag!


Tip: dit soort blush in de zomer is een echte aanrader op een mooi gebruind velletje!


Prijs: €5


Face control base


Primer en ik zijn nooit de beste vrienden geweest...


Toen ik me begon te verdiepen in make up gebruikte ik primer voordat ik foundation opdeed. Ik deed dit omdat iedereen het gebruikte en ik hoorde vaak vallen dat primer ervoor zorgt dat je make up er langer opblijft. Ik kan jullie met een gerust hart zeggen dat dit niet waar is, althans ik heb dit NOOIT zo ervaren. Merk ik bij sommige (ik herhaal sommige) primers dat ze mijn foundation-applicatie verbeteren? Ja. Wanneer je voor erg voedende en hydraterende primers gaat zal dit zeker helpen om je huid zodanig te voeden zodat je foundation er egaal uitziet. Toch kies ik er persoonlijk voor om gewoon elke dag voor mijn foundation mijn gezicht in te smeren met dagcrème. Dit werkt voor mij persoonlijk het beste en zeker omdat mijn dagcrème zeer hydraterend is en perfect bij mijn huidtype past.


Anyway, ik gebruikte deze siliconenvrije primer (die trouwens naar kokosnoot ruikt) maar ik merkte weinig verschil in mijn foundation-applicatie. Je kan deze primer gerust aankopen voor de geur of omdat je na je dagcrème toch nog wat extra wil smeren; maar dit is zeker geen must en zal niets veranderen aan hoe je foundation er zal uitzien.


Inhoud: 15ml

Prijs: €6,50


12 hr matte deep black eye liner pen


Het laatste product dat ik heb getest is de eyeliner pen. Deze eyeliner werkt echt super goed!

Je hebt de keuze tussen een glossy en een matte pen. Met glossy bedoelen ze dat de eyeliner meer blinkend is maar ik ging voor de matte omdat ik dit persoonlijk mooier vind.

Het is een pennetje (en dus geen borsteltje zoals bij sommige merken), waar ik zelf echt fan van ben. Ik vind een pennetje handiger en vooral sneller gaan maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze!


Prijs: €4,50




Consensus,

Nadat ik deze producten 2 weken lang heb getest, kan ik zeggen dat ik over het algemeen tevreden ben! De top-producten zijn voor mij de foundation + concealer, de blush, de contourkleuren en de eyelinerpen. Je merkt dat ze de prijs laag houden door niet te veel buitengewone dingen te doen met de verpakking zodat de focus voornamelijk op het product zelf ligt. Voor mensen die sensitief zijn aan geuren; buiten de matcha poeder en de kokosnoot-primer merkte ik verder geen parfum in de andere producten, toch raad ik je aan dit in de winkel testen! Verder staat er ook op de producten die ik getest heb (ik weet dus niets over de andere producten in de rekken) dat ze allemaal dermatologisch getest zijn, buiten de contourpalette.


Je kan deze make up lijn in de Hema winkels in België en Nederland vinden.

671 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page