top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverRani

Favorite eyeshadow palettes


Hi iedereen! Eindelijk weekend voor diegenen die hier al vanaf maandag naar uitkijken! Aan de studenten die bijna gedaan hebben met de examens en de vrijheid ruiken; you're almost there! Jullie kijken ongetwijfeld uit naar wanneer jullie zich terug kunnen opmaken en na weeeken uit die stomme (maar toch ook comfy) jogging mogen komen. In deze post laat ik jullie mijn favoriete oogschaduw palettes zien, die ik voor geen geld van de wereld zou kunnen missen. Wie weet vinden jullie hier een exemplaar dat jullie goed kunnen gebruiken voor een avondje uit met de vriendinnen of date night met je vriend!


Enjoy!


1. Too Faced Chocolate bar


De chocolade-freaks onder ons zouden dit palette zeker en vast in hun collectie moeten hebben! Het is namelijk geïnfundeerd met chocoladegeur en heeft de vorm van een chocoladeverpakking! Natuurlijk zou dit geen reden mogen zijn om een oogschaduwpalette te kopen en is het handig dat het ook mooie gepigmenteerde kleuren heeft, wat in dit geval zo is! De kleuren in het palette variëren van glinsterende naar matte kleuren en ze werken perfect met een primer (of concealer) onder. Vele beautyguru's zeggen dat dit één van hun eerst gekochte palette is en waarvan ze de meeste kleuren volledig hebben opgebruikt.



Persoonlijk gebruik ik enkel de warme bruine kleuren meer dan de paarse of felroze kleur. Ik gebruik de drie matte bruine kleuren dagelijks omdat ze perfect bij mijn huidskleur passen. De goude kleur doe ik vaak in het midden van mijn ooglid for the extra POP! Het enige minpunt aan dit palette is dat het een blikken verpakking is... mensen die hun make up snel laten vallen (me) weten dat dit niet zo'n goed idee is maar kom, dat nemen we er wel bij!


Waar? Goed nieuws!!! Je kan het merk Too Faced verkrijgen bij Douglas!

Prijs: Dit palette is verkrijgbaar op de Douglas website voor €43,99.


2. Colourpop Dream St. palette x Kathleenlights


Voor degenen die mijn post over mijn favoriete Youtubers hebben gelezen, weten dat ik een grote fan ben van de Youtuber Kathleenlights. Zij bracht eind vorig jaar met het merk Colourpop een oogschaduw palette uit. Dit palette is niet enkel budgetvriendelijk (zoals alles van Colourpop), het is ook zo handig en klein! De kartonnen verpakking, wat mijn persoonlijke voorkeur is, plus de grootte van het palette maakt het super gemakkelijk is om het overal mee naartoe te nemen!


Waar? Dit palette is ENKEL op de officiële website van Colourpop te verkrijgen.

Prijs: $16






Ik kocht dit palette niet enkel als support voor Kathleen maar ook omdat de kleuren ZO mooi zijn. Je hebt bijvoorbeeld de meer neutralere kleuren zoals linksboven en de glinsterende kleuren zoals rosé goud, goud en zilver. Daarnaast ben ik ook zo'n fan van de twee turquoise kleuren. Ook al gebruik ik deze kleuren bijna nooit, toch is het leuk om de optie te hebben!


PS: kleuren zoals turquoise of andere soorten blauwgroen zijn leuk om onder je ogen, vlak aan de wimperlijn aan te brengen. Dit geeft je bronzy look een leuk extraatje ;-)








3. Morphe The Vault Collection x Jaclyn Hill


Oefff! Toen ik hoorde dat deze collectie uitkwam heb ik even getwijfeld maar wat later moeten bezwijken. De Youtuber Jaclyn Hill werkte voor de tweede keer samen met Morphe om een prachtige collectie uit te brengen.



The Jaclyn Hill Eyeshadow Palette

Haar eerste palette met Morphe (The Jaclyn Hill Eyeshadow Palette) zit ook in mijn collectie en is daarbij ook een grote favoriet van mij. Toch ben ik NOG meer fan van The Vault serie omdat ik deze kleuren zo uniek vind! Haar eerste collectie was een groot palette met 35 kleuren dat PERFECT is voor mensen die als make up artist werken, omdat je allemaal verschillende kleuren in 1 palette hebt!

De pigmentatie is bij zowel de eerste collectie als de tweede optimaal!


The Vault collectie bestaat uit 4 palettes met telkens 10 kleuren en elk palette heeft een thema waaraan de kleuren zijn gelinkt. Zo heb je bijvoorbeeld 'Bling Boss' met paarse tinten, 'Ring The Alarm' met meer rozige en bruine tinten, 'Armed & Gorgeous' met meer herfstkleuren en tenslotte 'Dark Magic' met meer groene en blauwe tinten. Je kan natuurlijk ook de hele collectie kopen waarbij de 4 palettes in één pakket komen.


Zowel de kleuren als de werking van de oogschaduwen zijn super! Het handige aan deze collectie is dat je 4 verschillende kartonnen palettes hebt waarbij je kan kijken naar de kledij die je draagt, in welke mood je bent of voor welke gelegenheid je make up is. Bijvoorbeeld in de herfst zal ik meer naar 'Armed & Gorgeous' neigen, terwijl ik voor een avondje uit eerder de 'Bling Boss' zal willen gebruiken. Je hebt zoveel keuze EN de grootte is ook perfect om te vervoeren.


Waar? Ga naar de Morphe website en klik vervolgens op de Europese website.

Prijs: 1 palette kost €17. Het volledig pakket: nu op de officiële Morphe website voor €55 ipv 68.


4. Urban Decay Naked2 Basics mini


Het kleinste palette in mijn collectie is toch wel de Naked Mini van Urban Decay! De kleuren in dit palette zijn zeer neutraal en perfect geordend zodat je maar gewoon van links naar rechts het rijtje kan afgaan. Ik neem dit palette meestal mee op citytrip omdat het zo handig en klein is en ik zo geen overvolle make up bag hoef mee te nemen (schuldig).


De kleuren zijn neutraal maar perfect voor zowel dagelijkse make up als een avondlook. Wil je een zachte oogschaduw, dan blijf je best aan de linkerkant van het palette. Heb je meer zin in een meer smokey-look, dan gebruik je de kleuren aan de rechterkant.



Waar? In sommige Ici Paris XL winkels of op de website van Urban Decay

Prijs: dit verschilt soms van winkel tot winkel - rond de €30



Ziezo, dit zijn mijn favoriete oogschaduw palettes uit mijn collectie.

Aarzel niet om vragen te stellen over details of verdere retail-informatie!


Enjoy your weekend!


54 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page